Islami ya Quds – Sejahteralah Engkau Wahai Quds

sejahteralah engkau wahai quds, sungguh untuk pengorbanan

kami mempunyai kekuatan, jika dunia mengerahkan kekuatan

kami takkan menyerah, selamanya

aku berharap bersama hari ini ada hari esok (2x)

bersatu hatiku dan tekadku untuk berjihad

aku takkan melenceng, takkan jemu, takkan melunak (2x)

wahai quds kesejahteraan, wahai negeriku

jika penjahat menembakkan anak peluru

aku menjaganya dengan hatiku (aku akan menahannya dengan dadaku)

sejahteralah engkau sepanjang masa

sejahteralah engkau sepanjang masa

muslim aku, jemariku adalah yang membangun

masjidil aqsa yang telah engkau tentukan

berdirinya sakhrah di tengah-tengah kami

sepanjang masa, tempat aku berdiri (2x)

untuk perjuangan dan jihad membela negeri

aku takkan melenceng, takkan jemu, takkan melunak (2x)

wahai quds kesejahteraan, wahai negeriku

jika penjahat menembakkan anak peluru

aku menjaganya dengan hatiku (aku akan menahannya dengan dadaku)

sejahteralah engkau sepanjang masa

sejahteralah engkau sepanjang masa

sejahteralah engkau wahai quds, sungguh untuk pengorbanan

kami mempunyai kekuatan, jika dunia mengerahkan kekuatan

kami takkan menyerah, selamanya

aku berharap bersama hari ini ada hari esok (2x)

bersatu hatiku dan tekadku untuk berjihad

aku takkan melenceng, takkan jemu, takkan melunak (2x)

bersatu hatiku dan tekadku untuk berjihad

aku takkan melenceng, takkan jemu, takkan melunak (2x)

wahai putera-puteri quds, demi kemuliaan

dengan qudsku jayakanlah masa depan

tebusan untuk quds bukan untuk dunia

aku posisikan islam hanya untuk Allah (2x)

wahai putera-puteri quds, demi kemuliaan

dengan qudsku jayakanlah masa depan

tebusan untuk quds bukan untuk dunia

aku posisikan islam hanya untuk Allah

di samping kiri adallah jantung hatinya

di samping kiri adallah jantung hatinya

dan negeriku berada di samping kanannya

wahai quds kesejahteraan, wahai negeriku

jika penjahat menembakkan anak peluru

aku menjaganya dengan hatiku (aku akan menahannya dengan dadaku)

sejahteralah engkau sepanjang masa

sejahteralah engkau sepanjang masa

2 responses to this post.

  1. Posted by angghearachmiawaty on March 14, 2009 at 1:03 am

    gina quds itu apa???

    Reply

    • @Ghea:
      Quds=Yerussalem Timur, tanah suci kaum Muslimin, tempat lahirnya tiga agama samawi: Islam, Nasrani, Kristen.. di situ ada Masjidil Aqsha, Ghe…
      Itu mengapa saudara2 kita di Palestina mati-matian memperjuangkan Al Quds..

      Reply

Leave a Reply

